fbpx

/ Infonurk / Muu / Konkurss: Euroopa kodanike aasta projekt generations@school

Euroopa Liit on aasta 2013 nimetanud Euroopa kodanike aastaks, on see hea võimalus õpetajatele, õpilastele ja eakatele korraldada 29. aprilli paiku arutelusid Euroopa, selle tuleviku, oleviku ja selle kohta, kuidas eakad ja noored saaksid ühiselt homset Euroopat üles ehitada. Mida tähendab olla Euroopa kodanik? Milliseid ELi õigusi oleme Euroopa integratsiooni kaudu saanud? Kuidas tulevased Euroopa kodanikud neid õigusi mõistavad ja kuidas kavatsevad neid kasutada? Missuguse Euroopa me peaksime järgmisele põlvkonnale jätma?

Pärast Aktiivsena vananemise ja põlvkondadevahelise solidaarsuse Euroopa aasta 2012 raames esimest korda korraldatud generations@school algatuse suurt edu on meil heameel välja kuulutada käesoleva aasta generations@school algatus! Aastal 2012 osales põlvkondadevahelise solidaarsuse Euroopa päeva tähistamisel üle 600 kooli, kasutades sel puhul võimalust kutsuda eakaid inimesi õpilastega kohtuma. Õpilased ja eakad rääkisid aktiivsena vananemisest ja arutasid, kuidas luua paremat ühiskonda noorte ja vanade jaoks. Hiljem jagasid nad fotosid ja kogemusi teiste koolidega, et näha, kuidas erinevad põlvkonnad omavahel mujal Euroopas suhtlevad.

generations@school kutsub õpetajaid üles korraldama ürituse, mis viiks kokku kogukonna õpilased ja eakad, et avastada, kuidas saaks põlvkondadevaheline dialoog kaasa aidata paremale vastastikusele mõistmisele. Sellel kohtumisel võib arutada mõlemale põlvkonnale olulisi teemasid või algatada hoopis ühise projekti, milles noored ja eakad asuvad pikema aja jooksul koostööd tegema.

Kogu info generations@school  võistluse, auhindade ja õpetajatele mõeldud abivahendite kohta generations@school ürituse korraldamiseks leiate veebilehelt: www.generationsatschool.eu.

Klikkides lingil http://tools.paueducation.com/generations/Postcard_ET.pdf  saate alla laadida värvilise postkaardi, mille õpilased saavad välja printida ning kasutada eakate kutsumiseks generations@school üritusele.

/ Loe ka

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilities. We are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status