/ Infonurk / Projektid / GameIN – mängust sündinud õppimine ja osalus
28. okt. 2025
Kujuta ette õppimist, mis ei alga teooriast, vaid kogemusest. Õppimist, mis paneb sind mängima, arutlema ja samastuma päriseluliste olukordadega. Just sellist lähenemist on GameIN projekt viimastel kuudel samm-sammult üles ehitanud – tuues kokku noorsootöötajad, õpetajad ja noored, et uurida, kuidas mängupõhine õppimine saab tugevdada demokraatiat ja osalust.
GameIN on kui labor, kus mängust saab vahend mõtestamiseks ja aruteluks. Oleme katsetanud erinevaid lähenemisi – alates põgenemistubadest ja simulatsioonidest kuni rollimängude ja kogukonnaprojektideni. Iga testitud meetod on avanud uue ukse: kuidas panna noored tundma, et nad on otsustajad, mitte pelgalt vaatajad.
Kui Euroopa Parlamendi simulatsioonimängus kehastuvad noored parlamendiliikmeteks ja õpivad kompromisse sõlmima, siis Boiling Frog mängus pannakse nad märkama, kuidas vabadused võivad märkamatult kitseneda, kui keegi ei küsi küsimusi. Põgenemistuba õpetab demokraatiat meeskonnatöö ja loovuse kaudu ning tänaval toimunud rollimängud annavad võimaluse uurida, miks inimesed tegelikult valimas käivad. Kõigi nende kogemuste ühine joon on sama – noored õpivad mõistma, et osalus algab teadlikkusest ja julgusest tegutseda.
GameIN pole aga ainult meetodite testimine. See on olnud ka kohtumine ja koostöö. Tallinnas toimunud partnerite kokkusaamisel arutlesime, kuidas muuta mängupõhised õpimeetodid süsteemsemaks osaks noorsootööst ja haridusest. Vestlused olid sama põnevad kui mängud ise – kuidas muuta õppimine elusaks, kuidas jõuda noorteni, kes tunnevad end poliitikast ja ühiskonnast kaugel? Ja kuidas luua selline keskkond, kus õppimine ei tundu kohustus, vaid avastusretk?
Sellele küsimusele aitab vastata meie järgmine suur samm – AI-toega veebiplatvorm, mille arendamine on praegu täies hoos. See platvorm koondab GameIN projektis testitud ja kirjeldatud meetodid, võimaldades noorsootöötajatel, õpetajatel ja koolitajatel leida endale sobiva mängu või simulatsiooni vastavalt teemale, vanusele ja eesmärgile. Veelgi enam – platvormi tehisintellekt aitab kasutajal kohandada meetodi oma konteksti järgi, olgu see siis väike maanoortekeskus või rahvusvaheline seminar.
GameIN ei lõpeta oma mängulist teekonda siia. Oleme alustanud veebinaride seeriat, kus jagame seniseid kogemusi ja avame kulisside taguseid hetki – kuidas meetodid sündisid, mida osalejad tundsid ja milliseid järeldusi oleme nende testimisest teinud. See on võimalus kohtuda nende inimestega, kes mängivad, loovad ja õpetavad mängu kaudu.
Mäng on tõsine asi. See on viis, kuidas me õpime maailma tundma, võtame vastutust ja teeme valikuid. GameIN on tõestanud, et kui ühendada mängu jõud ja demokraatia mõte, sünnib õppimine, mis jääb meelde – mitte ainult teadmise, vaid kogemusena.
Järgmine veebinar toimub juba 24.11.2025! Registreeri end siin: https://bit.ly/Gamestorming2
Kuulmiseni!
/ Loe ka
